tiistai 3. huhtikuuta 2012

Vierailupäivä Hartwallille

Eilen oltiin Juomatuotetietouden ja baaritoimintojen opintojakson porukan kanssa vierailulla Lahden Hartwallilla. Bussikyyditys lähti koululta 8.30 ja ohjelmaa oli sit siitä eteenpäin iltaan saakka. Sunnuntaina en ees muistanut koko reissua ja jos en ois noussu yöllä sängystä vielä tarkastaan että seuraavana päivänä on varmasti koulua niin oisin menny kouluun vasta ysiin niin kuin normaalisti. Onneks kuitenkin jokin järjen ääni mun pään sisällä kehotti mua vielä varmistamaan sen aikataulun. Mä olen todella huono muistamaan asioita ja varsinkin päivämääriä, eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. 

Aamupalaks vähän raakaa mangoo... Nam nam.

 Linja-autossa oli tunnelmaa! Ainakin sen aikaa mitä pysyin hereillä eli noin 15 min matkan alusta?


Limua tuli ainakin juotua varmaan seuraavan vuoden tarpeisiin. Ikinä juonu yhen päivän aikana niin paljon nesteitä.



Aamuisen tehdaskierroksen jälkeen (jolla ei saanut valokuvata) oli vuorossa lounas Ravintola Tuiskussa.


Toi tomaattikeitto oli ihan sairaan hyvää, leivät ihan tuoreita ja bisseekin tuli vedettyä. Kaikin puolin siis erittäin onnistunut lounas!

Lounaan jälkeen vuorossa olikin sitten viinikoulutus...






 Pienessä viinihutikassa oli hyvä että löydettiin vähän väliaikaviihdettä...

... jonka jälkeen syötiin ja juotiin TAAS. Kaiken tuon vaniljavaahdon alla on oikeasti pala toscapiirakkaa. Newcastle Brown Ale sopi yllättävän hyvin tuollaisen makean jälkkärin kylkeen!


Seuraavaksi ohjelmassa oli koulutus oluen ja ruoan yhdistämisestä.
Asiaan kuului tietysti myös maistiaiset.


 Musta Leima -juustoa ja Sininen pilssiä, iha jees.


 Tummaa Gourmettia ja palvikinkkua, erittäin hyvä!


Murphys Irish Stouttia ja Fazerin tummaa suklaata, LEMPPARI <3

 Lopuksi saatiin vielä kokeilla tuoppien rakentamista (hurrrrjaa, varsinkin sellaiselle joka työskentelee oluthuoneella..), juoda lisääää kaljaa ja täyttää palautteet.



Kotiin saatiin mukaan kyseinen näytekassi sisältöineen. Kuvasta puuttuu siideri joka upposi paluumatkan aikana kitusiini.

Oli taas ehkä yksi parhaista koulupäivistä ikinä. Vaikka toi vierailu kesti hirveen pitkään niin tylsää ei juurikaan kerennyt olemaan. Taisin olla vähän humalassakin kun pääsin kotiin.
Tää on ollu nyt kyllä joku ennätyspitkä postaus, mutta minkäs sille voi jos on paljon kuvia!
Nyt lähen valmistautuun töitä varten. Huomenna kutsuu Vaasa ja Tropiclandia wykypäivineen VUHUU!
Moikka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti