perjantai 13. huhtikuuta 2012

Viimesiä viedään

Tajusin just, että mulla on enää vaan muutama koulujuttua palautettavana ja sen jälkeen tää kouluvuosi on jo ohi. Kaksi vuotta on menny kyllä aivan sairaan nopeesti. Vaikka talvi tuntui kyllä kestävän ikuisuuden.
Mikankin kanssa ollaan seurusteltu kohta puoli vuotta. Voitin sopivasti Promotion Pointin kilpailusta 100 euron ravintola-lahjakortin vapaasti valittavaan raflaan eli päästään juhlistaan meijän puolivuosipäivää melkein ilmaiseksi! Valitsin ravintolaksi Kampin Minoksen, koska meidän on pitäny käydä siellä jo vaikka kuinka moneen kertaan ja koska rakastan kreikkalaista ruokaa. Se on sitä paitsi melko huokee hinnaltaan niin saadaan punkkupullokin tolla rahalla ihan keposeen, hoho. 



Kouluasua päivältä mikäköhän tuo nyt olikaan. Ja kyllä, meidän makkari on vähän sotkunen. Tarvittais joku lipasto tänne kun mun vaatteet ei mahdu vaatekaappiin :D Tai sitten mun vaan pitäis käydä mun vaatekaappi läpi ja heittää armottomalla kädellä pois kaikki sellainen mitä ei tule pidettyä vaikka kuinka vakuuttelis itselleen, että "no kyllä mä tähän vielä joskus mahdun" tai "no mutta jos tulee sellainen tilaisuus eteen missä tätä vois käyttää...". Yeah right, nähty niin moneen kertaan, mutta silti en osaa heittää sellasii vaatteita menemään. Musta tulee varmaan vanhana sellanen hamstraaja-mummo joka elää hirveiden roinakasojen keskellä ja silittelee päivät pitkät jotain posliinikissoja.



Uuu löysin tuon kukkahameen tänään kaapin perukoilta ja rakastuin siihen uudelleen! Oon viettäny nyt monet illat kaappeja penkoen ja vastaan on tullu kyllä vaikka minkälaista riepua, jotka on päässy ihan unohtumaan. Tää oli yksi niistä kivoista yllätyksistä. 



Tänään käytiin mun palkkapäivän kunniaksi vähän ostoksilla ja mukaan tarttui kyseiset selviytymistarvikkeet ja ylempänä näkyvä lintusormus. Mun Nivean luottovoide oli saanut ihanan uuden kuosin Nicola de Mainin suunnitelemalla printillä! Lisäksi sain VIHDOIN ostettua meidän makkariin tummapuiset sälekaihtimet niin ei tarvitse vapaapäivinäkin herätä aina auringonnousun aikaan.


 

 


 

Siinä vähän vielä viime päivien soundtrackia. Olin jo melkein ehtinyt unohtaa miten mahtava bändi Crystal Castles on kunnes Alice Practice tuli vastaan Skinsin tokassa tuottarissa. Huippua!

maanantai 9. huhtikuuta 2012

Lomalomalomaaa

Tää parin päivän vapaus töistä, koulusta ja kaikista aikuisten velvollisuuksista on tehny kyllä todella hyvää. Saanu nukkua pitkään, tuijottaa telkkaria tunteja putkeen ja viiniäkin on tullu hieman siemailtua, aaaaaah. Lauantaina mentiin Mikan kanssa sen äitille syömään ku pääsin duunista ja tuli hirveä koti-ikävä. En ole käyny Jämsässä taas pitkään aikaan ja oli kivaa istua katettuun pöytään melkein kuin kotona. Tuli vähän äitiä ikävä, tällainen nössö kun olen, haha. Seuraavan kerran Jämsään tuleekin sit varmaan lähdettyä tän kuun lopulla kun on meijän äitin 50-vuotissynttärit. Ne onkin varmasti hyvät pippalot sitte! Oikeen jämsäläisten kokoontumisajot.
Eilen Mikan äiti ja sisko sekä niiden puolisot tuli meille kyläileen ja pyöräytinpä siinä sitte taas vähä kakkua pöytään. Yritin tehä aleksanterinleivoksiakin uudelleen mutta ne oli TOTAL FAIL. Roskiin meni, voivoi. En tajua mitä meni vikaan kun mielestäni tein kaiken samanlailla ku viimeksikin.


Tollanen Baileys-juustokakku siitä sitten synty. Reseptin löysin Kinuskikissan blogista. Ihan sairaan hyvää vaikka itse sanonkin.


Illalla käytiin sit mun veljien Mikon ja Antin sekä yhen Mikon kaverin kanssa Amarillossa syömässä ja kun oltiin lähössä kotiin niin bongattiin pienoinen jono Tigeriin. Ihan totta ihmiset, is it worth it? :D

Oli kyllä ihanaa nähä veljiä pitkästä aikaa! Mikon olin nähny viimeks vuosi sitten kun se lähti Thaimaaseen sukelluksenopettajaksi. Anttiakin oon kerenny näkeen tässä vasta muutaman kerran sen jälkeen kun se kotiutui Autraliasta, jossa se asui vuoden tyttöystävänsä kanssa. Kiva tunne kun on veljet taas lähellä.



Kun päästiin kotiin päätettiin korkata meijän tuparilahjaksi saatu punkkupullo, tais olla El Coperoa?
Ihan hyvää peruspunkkuu, maistu vähän mehukatilta. Hulahti kurkusta alas vähän liiankin helposti. JA MANSIKOITA! Vieläpä hyviä mansikoita ja tähän aikaan vuodesta! 
P.S Huomatkaa mun hirviökäsi :D


Tuli pitkästä aikaa lakattua kynnetkin ja aina joutuu vaan toteaan, että vaikka kynnet ois kuinka hirveessä kunnossa tahansa niin punainen kynsilakka pelastaa. Kun vaan jaksais räpeltää noiden lakkojen kanssa, en ole nimittäin koskaan oikein osannut tehdä kynsien hoitamisesta mitään rutiinia. Oon ehkä vähän poikatyttö vieläkin.

Huomenna jatkuukin sit koulu niin että se siitä lomasta. Ei sen puoleen, hyvin levänneenä tästä on hyvä jatkaa. Oujee ja sillee. Moi.



lauantai 7. huhtikuuta 2012

Kesäikävä

Mä en enää jaksa tuota loskaa ja jäätävää tuulta, en märkiä kenkiä, tunnottomia sormia tai vitivalkoisia sääriä. Tänään töihin lähtiessä kun kävelin bussipysäkille aurinko paistoi ensimmäistä kertaa koko päivän aikana ja sitäkin kesti ehkä vain kymmenisen sekuntia. Yritin muistaa miltä tuntuu kun aurinko polttaa olkapäitä ja nenässä tuoksuu palanut iho. Melkein pystyin. 
Mulla on niin hirveä kesän kaipuu että jos ei tää kamala keli ja kylmyys ala kohta hävitä, erakoidun tänne kotiin siihen asti kunnes koivuihin ilmestyy silmuja. Olin just saanut aloitettua hyvät juoksurutiinit ja sit tulee tällaset kelit. Ja joo, tiedän että nyt joku viisas siellä tuumii että "ulkoilu huonossa säässä on vain pukeutumiskysymys". Well guess what, EI MULLE. En mä halua lenkkeillä kurapuku päällä, teen sen mieluummin shortsit jalassa. Lämmin kesäsade on tietty juttu erikseen, siitä mä itse asiassa vaan nautin mikäli se ei kestä muutamaa päivää pitempään. 
Mulla on idea. Jos kaikki kerrotaan kesälle että se olisi nyt hyvin toivottua seuraa, niin ehkä se sitten tulee. Eli siis: kesä, sinua odotetaan täällä kovasti, saavuthan pian!







perjantai 6. huhtikuuta 2012

Pääsiäiskooma

Oltiin keskiviikkona Vaasan Tropiclandiassa Wykyillä eli eka Tropiclandiassa neljästä kaheksaan allasbileet ja sen jälkeen Fontanaan jatkoille. Reissu oli hyvä, mutta siitä seurannut darra aika jäätävä. Nukuin eilen melkein koko automatkan Vaasasta Helsinkiin. Päätäkin särki kivasti ja ois mulla ollu buranaakin, mutta oon päättäny että koska darrapäänsärky on itse aiheutettua, se on myös kärsittävä kunnialla. Jos vaikka oppis jotain... haha.

Ainut kuva mitä wykyiltä tuli otettuu.

Eilen illalla käytiin Hanko Sushissa syömässä (SAIN MIKAN MAISTAMAAN SUSHIA!!!!) ja pakko se on myöntää et oli kyllä parasta darrasafkaa ikinä. Burgereista ja pizzoista tulee aina vaan entistä huonompi olo. Jouduttiin venaan aika kauan että meiltä tultiin ees ottaan tilaus niin saatiin sit ilmaset Miso-keitotkin.

Pääsiäisen kunniaksi me pidettiin Mikan kanssa Munajahti 2012 -kilpailut, ehhe. Kummatkin piilotti 4 kinderiä, toinen makkariin ja toinen olkkariin. Se joka löysi munat nopeammin sai palkinnoksi tuon jättimunan eli tässä tapauksessa se jaettiin. Piilotettiin kummatkin noita munia niin taidokkaasti ettei niitä sit löytyny oikein millään ja jouduttiin sopimaan tasapelistä.

Voittajien on helppo hymyillä...

Tää päivä on menny mukavasti laiskotellessa. Avattiin meijän vuodesohva, tehtiin tortilloja ja katottiin Skinsiä. Pyykit saatiin sentäs pestyä eli toisin sanoen, päivän hyvä työ tehty, laiskotellaan lisää. Huomenna on kumminki taas duunipäivä tiedossa niin pitäähän sitä vähän levätä ennen sitä, right?



Loppuillan voiskin sit viettää satumaailmoissa. Astrid Lindgren ja Antoine De Saint-Exupery ovat rakkaus <3

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!


tiistai 3. huhtikuuta 2012

Vierailupäivä Hartwallille

Eilen oltiin Juomatuotetietouden ja baaritoimintojen opintojakson porukan kanssa vierailulla Lahden Hartwallilla. Bussikyyditys lähti koululta 8.30 ja ohjelmaa oli sit siitä eteenpäin iltaan saakka. Sunnuntaina en ees muistanut koko reissua ja jos en ois noussu yöllä sängystä vielä tarkastaan että seuraavana päivänä on varmasti koulua niin oisin menny kouluun vasta ysiin niin kuin normaalisti. Onneks kuitenkin jokin järjen ääni mun pään sisällä kehotti mua vielä varmistamaan sen aikataulun. Mä olen todella huono muistamaan asioita ja varsinkin päivämääriä, eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. 

Aamupalaks vähän raakaa mangoo... Nam nam.

 Linja-autossa oli tunnelmaa! Ainakin sen aikaa mitä pysyin hereillä eli noin 15 min matkan alusta?


Limua tuli ainakin juotua varmaan seuraavan vuoden tarpeisiin. Ikinä juonu yhen päivän aikana niin paljon nesteitä.



Aamuisen tehdaskierroksen jälkeen (jolla ei saanut valokuvata) oli vuorossa lounas Ravintola Tuiskussa.


Toi tomaattikeitto oli ihan sairaan hyvää, leivät ihan tuoreita ja bisseekin tuli vedettyä. Kaikin puolin siis erittäin onnistunut lounas!

Lounaan jälkeen vuorossa olikin sitten viinikoulutus...






 Pienessä viinihutikassa oli hyvä että löydettiin vähän väliaikaviihdettä...

... jonka jälkeen syötiin ja juotiin TAAS. Kaiken tuon vaniljavaahdon alla on oikeasti pala toscapiirakkaa. Newcastle Brown Ale sopi yllättävän hyvin tuollaisen makean jälkkärin kylkeen!


Seuraavaksi ohjelmassa oli koulutus oluen ja ruoan yhdistämisestä.
Asiaan kuului tietysti myös maistiaiset.


 Musta Leima -juustoa ja Sininen pilssiä, iha jees.


 Tummaa Gourmettia ja palvikinkkua, erittäin hyvä!


Murphys Irish Stouttia ja Fazerin tummaa suklaata, LEMPPARI <3

 Lopuksi saatiin vielä kokeilla tuoppien rakentamista (hurrrrjaa, varsinkin sellaiselle joka työskentelee oluthuoneella..), juoda lisääää kaljaa ja täyttää palautteet.



Kotiin saatiin mukaan kyseinen näytekassi sisältöineen. Kuvasta puuttuu siideri joka upposi paluumatkan aikana kitusiini.

Oli taas ehkä yksi parhaista koulupäivistä ikinä. Vaikka toi vierailu kesti hirveen pitkään niin tylsää ei juurikaan kerennyt olemaan. Taisin olla vähän humalassakin kun pääsin kotiin.
Tää on ollu nyt kyllä joku ennätyspitkä postaus, mutta minkäs sille voi jos on paljon kuvia!
Nyt lähen valmistautuun töitä varten. Huomenna kutsuu Vaasa ja Tropiclandia wykypäivineen VUHUU!
Moikka.